Koopbereidheid onder ouders (in spe) groot op Negenmaandenbeurs
Het aantal geboortes in Nederland neemt jaarlijks af, maar dat heeft geen weerslag op het aantal bezoekers op de 34e editie van de Negenmaandenbeurs in RAI Amsterdam. Deelnemende babymerken zijn lovend over de uitstraling van de beurs. Daarnaast geven ze aan dat ouders (in spe) veel op zoek waren naar informatie en aanzienlijk veel geld uitgaven. Jan Latten, Bijzonder Hoogleraar Sociale Demografie en tevens spreker op de Negenmaandenbeurs, onderschrijft deze tendens. De volgende Negenmaandenbeurs vindt plaats van 26 februari t/m 1 maart 2020 in RAI Amsterdam.
Volgens deelnemende babymerken waren bezoekers zeer koopbereid. “Het krijgen van kinderen wordt door met name hoogopgeleide stellen in toenemende mate uitgesteld. Deze zogenaamde ‘powerkoppels’ beginnen pas aan kinderen als zij financieel stabiel zijn. Zij stellen hoge eisen voor zichzelf maar minstens zoveel voor hun kind wat resulteert in de aanschaf van kwalitatieve producten”, aldus Jan Latten, Bijzonder Hoogleraar Sociale Demografie aan de UvA.
Nederlands’ eerste Pop-up Babyrestaurant
Een goed begin van een voedzaam eetpatroon en een gezonde ontwikkeling van het kind begint al in de buik. Negenmaandenbeurs omarmt dit thema en daarom kwam op de beurs voor het eerst een babyrestaurant tot leven in het teken van verse voeding. “We vinden het belangrijk dat er op het event aandacht wordt besteed aan maatschappelijke thema’s. Naast de aanschaf van de babyuitzet en een gezellige dag uit, is de Negenmaandenbeurs ook een platform voor kwalitatieve voorlichting”, aldus beursmanager Daniëlle Meester.
Dragen is hot!
Producten om er met de baby op uit te gaan, waren goed vertegenwoordigd onder de inzendingen van de Baby Innovation Award, een prestigieuze prijs die innovatieve producten in de babybranche beloont. Babydragen is inmiddels een lifestyle geworden; belangrijk voor de hechting en passend in het leven van actieve ouders. Daarnaast is er opvallend veel aandacht voor ergonomie en gemak; draaibare kinderstoelen, kinderwagens en autostoelen lijken de nieuwe norm.
Opel Crossland X winnaar Beste Gezinsauto van Nederland
De Opel Crossland X mag zich een jaar lang de Beste Gezinsauto van Nederland, gekozen door het Negenmaandenbeurspubliek, noemen. Hiermee versloeg het merk de Citroën C3 Aircross SUV en de nieuwe Mercedes B-Klasse. “Ik ben heel trots op deze prijs maar bovenal ben ik blij dat ik zoveel vaders en moeder kennis heb kunnen laten maken met deze gezinsauto van Opel. Negenmaandenbeurs is daar voor ons een perfect platform voor!”, zegt Annemarie van Merrienboer, Manager Sales Promotion, Events & Sponsoring van Opel.