negenmaandenbeurs opening

Mama Deli en Naomi van As verzorgen opening met spectaculaire baby kruiprace

Event

Mama Deli en Naomi van As verzorgen opening met spectaculaire baby kruiprace

Mama Deli opent in samenwerking met Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje en Naomi van As, oud-hockeyster, zelf moeder en in verwachting van haar tweede, op woensdag 11 mei de Negenmaandenbeurs. En dat gebeurt met een spectaculaire baby kruip race. Ook is minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, Karien van Gennip, om te bespreken hoe gezinsvriendelijk Nederland is.

Mariëlle Smit met haar vriesverse babyvoedingsmerk Mama Deli verzorgt de officiële opening waarin de zwangere Naomi van As het startsignaal geeft voor een ludieke baby kruiprace, waar de kleinste topatleten in actie komen.

Onderzoek en wetenschap

Verder komen tijdens de beurs onderzoek en wetenschap samen. De Stichting Kinderziekenhuizen van Oranje vindt een goede start voor de jongste telgen in het gezin erg belangrijk. Tijdens de opening geeft Professor Dr. Tessa J. Roseboom van Het Emma Kinderziekenhuis Amsterdam UMC een kijkje t achter de schermen van dit wetenschappelijke vraagstuk.

Minister Sociale zaken en Werkgelegenheid

Omdat het 15 mei de Internationale Dag van het Gezin is, wordt hier tijdens de Negenmaandenbeurs aandacht voor gevraagd door de Stichting voor Werkende Ouders. Minister Van Gennip is uitgenodigd om het onderzoek ‘Staat van het Gezin’ te bespreken met aanwezige ouders. Hoe gaat het met Nederlandse gezinnen. Wat gaat er goed? Wat kan er beter? Doet Den Haag voldoende? De organisaties presenteren de eerste bevindingen van de Nederlandse Staat van het Gezin.

Trends: gemak en duurzaamheid

Technologie is booming. We kennen fintech, agritech en nu is het tijd voor babytech. Vandaag de dag zijn er talloze babytech producten, gadgets, apps en diensten beschikbaar. “De vraag naar deze producten is sterker dan ooit,” zegt Danielle Meester, Event Director van de Negenmaandenbeurs. “Millenials en Gen Z leunen op het comfort van tech-oplossingen bij het toevoegen van een nieuw lid aan hun gezin en dat zien we terug op de Negenmaandenbeurs. Er is een opmars binnen het productaanbod Digitalisering & Babytech.”

Duurzaamheid is de tweede trend. De nieuwe generatie ouders is milieubewust en vastberaden het tij te keren. Op de beurs is dit terug te zien door gebruik van 100% recycled plastic en andere materialen, productie binnen Europa of zelfs op eigen bodem en energiebesparende producten.