Veelgestelde vragen - Parkeren

RAI Amsterdam beschikt over een beperkt aantal parkeerplaatsen. We adviseren je reis met het openbaar vervoer te plannen. Kies je toch voor de auto? Reis dan zoveel mogelijk samen.
Gezien het grote aantal bezoekers worden soms ook de parkeerterreinen aan de rand van Amsterdam ingezet. Volg voor deze terreinen de borden P-RAI. Vanaf de externe parkeerterreinen worden gratis pendelbussen ingezet of OV tickets beschikbaar gesteld naar RAI Amsterdam.

RAI parkeergarages

  • Tarief per dag is € 33,00 en het tarief per uur is € 5,50;
  • Tarief per dag vooraf online is € 22,00. Let op! Deze optie is niet beschikbaar voor zaterdag 17 februari.

Via de RAI Parkeerwebshop kun je een parkeerticket bestellen. Kies de dag van je bezoek, dan worden de beschikbare opties automatisch getoond.

P2 Arena

  • Tarief per dag is € 20,00;
  • Let op! Deze optie is alleen beschikbaar voor zaterdag 17 februari;
  • Bij de Arena staan gratis pendelbussen klaar die je binnen 10 minuten bij RAI Amsterdam afzetten.

Parkeren in en om het RAI gebouw kost € 5,50 per uur met een maximum van € 33,00 per dag. Een dagkaart bestellen via de parkeerwebshop kost € 22,00 (let op: deze optie is niet beschikbaar voor 17 februari).

Voor 17 februari kan je een dagkaart bestellen voor P2 arena voor € 20,00 inclusief pendelbus of P9 Antarctica inclusief OV retourkaart (let op: deze optie is alleen beschikbaar voor 17 februari).

Ja dat kan via de RAI perkeerwebshop

De maximale doorrijdhoogte in de RAI parkeergarages is 1.90 meter, voertuigen hoger dan 1,90 en lager dan 2,70 kunnen in de P4 garage (2,65 meter) parkeren.

Bij de parkeerbetaalautomaat kan er betaald wordren met contant, bankpas, Visa, Mastercard of American Express.

In de parkeerwebshop met iDEAL, Visa, Mastercard of American Express.

Jazeker. Mensen die in het bezit zijn van een officiële Europese Gehandicaptenparkeerkaart (GPK) kunnen parkeren op speciale parkeerplekken. Deze plekken bevinden zich dicht bij de uitgang naar het complex. Mindervaliden betalen het reguliere RAI parkeertarief.
Mindervaliden kunnen op vertoon van de GPK altijd parkeren bij de RAI.

Een minder validen parkeerplek kan van tevoren niet worden gereserveerd.

RAI Amsterdam beschikt over ruime parkeerfaciliteiten onder en rondom het gebouw. Echter, gezien het grote aantal bezoekers worden soms ook de parkeerterreinen aan de rand van Amsterdam ingezet. Volg hierbij de borden P-RAI.

Bij het inrijden van de RAI parkeergarage wordt het kenteken van de auto gelezen door een camera. Een parkeerkaart wordt niet uitgegeven en is niet nodig.

Betaal voor het uitrijden bij de parkeerautomaat door het kenteken in te voeren. Bij de uitgang wordt het kenteken opnieuw gelezen waarna de slagboom automatisch opent.

Het is mogelijk om bij de parkeerautomaat een kwitantie te ontvangen, dit kan bij het betalen worden aangegeven.

Nee, er kan niet met de auto tot de ingang gereden worden. Wel kan er bij loge P7 uitgestapt worden en daarna het terrein weer verlaten. Loge P7 is in het midden van het complex. Volg P – RAI 7 om bij loge P7 te komen.

De parkeergarages van RAI Amsterdam zijn uitgerust met diverse camera's. Ook worden er regelmatig rondes gelopen door beveiliging. Parkeren is op eigen risico.
Zie hiervoor de Algemene Bezoekersvoorwaarden

Zodra één van de toegangswegen naar de parkeergarages of -terreinen van RAI Amsterdam wordt betreden, wordt het kenteken geregistreerd in ons Parkeer Management Systeem. Ook als er een reservering gemaakt is via parkeren.rai.nl wordt het kenteken in ons systeem geregistreerd zodat het herkend wordt bij het in- en uitrijden van de garage.

Het kenteken wordt geregistreerd om de parkeertijd te berekenen. Er wordt namelijk geen parkeerticket uitgegeven bij het binnenrijden van de garage. Door de kentekenregistratie is het ook mogelijk om de geldigheid van een reservering na te gaan.

Het is ook mogelijk door kentekenregistratie de auto te lokaliseren in de garage.

RAI Amsterdam verzamelt de persoonsgegevens die de klant invult op de personal data page, gegevens over zijn click- en surfgedrag en transacties via de website van RAI Amsterdam. RAI Amsterdam heeft de exclusieve beschikking over bovenstaande persoonsgegevens. De wettelijke voorschriften zoals vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens, worden door RAI Amsterdam nageleefd. De gegevens van de klant worden opgeslagen in een klantenbestand en gebruikt voor het afwikkelen van de bestelling of boeking, inclusief de klantenservice.

RAI Amsterdam gebruikt de gegevens ook om het click- en surfgedrag en de transacties van de klant te analyseren en daarmee klantprofielen op te stellen. Deze profielen worden door RAI Amsterdam gebruikt voor het vervolmaken van het assortiment aan producten en diensten op deze site en om de klant op maat gesneden aanbiedingen te kunnen doen uit het totale producten- en dienstenassortiment van RAI Amsterdam.

RAI Amsterdam kan op verzoek van derden binnen RAI Amsterdam marketingacties uitvoeren met de adresgegevens van de klant. Twaalf (12) maal per jaar kunnen de adresgegevens van de klant worden gebruikt voor een mailing waarbij alleen RAI Amsterdam de exclusieve toegang heeft tot de persoonsgegevens. Indien de klant bezwaren heeft tegen het verzamelen en analyseren van zijn gegevens voor het doen van op maat gesneden aanbiedingen door RAI Amsterdam kan de klant dit aan RAI Amsterdam laten weten via de link op de nieuwsbrief. In het geval de klant zijn gegevens wil verwijderen uit het klantenbestand kan de klant gebruik maken van het e-mailadres parking@rai.nl.

RAI Amsterdam zal - behoudens in de gevallen waarin de wet daartoe verplicht - de persoonsgegevens van de klant niet zonder toestemming van de klant verstrekken aan andere personen of instanties buiten de RAI Amsterdam. RAI Amsterdam besteedt grote zorg aan de kwaliteit van het klantenbestand. Persoonsgegevens worden regelmatig op hun juistheid gecontroleerd en oude, niet meer relevante gegevens worden regelmatig verwijderd.

De klant kan zijn eigen persoonsgegevens direct corrigeren op de personal data page. Voor vragen of klachten kan de klant zich wenden tot parking@rai.nl. Op verzoek van de klant verstrekt RAI Amsterdam een overzicht van de gegevens die over de klant in het klantenbestand zijn opgenomen.

De kentekengegevens blijven 30 dagen in het Parkeer Management Systeem staan, tenzij sprake is van een reservering op kenteken in welk geval de kentekengegevens gebruikt worden voor de uitvoering en nazorg van de reservering.

De gegevens worden niet gedeeld met partijen anders dan RAI Amsterdam, tenzij wij dit moeten doen op basis van een wettelijke verplichting. Er is geen koppeling met het RDW.

Neem dan contact met ons op via raiparking@rai.nl.